Thursday, July 2, 2009

JEMPUT-JEMPUT LEMPUK DURIAN


Salam sumer, aku rasa ni n3 terakhir aku utk sehari dua ni sal makan2 ni. Aku nak amik MC untuk 2/3 hari ni ek. Kak Ina boleh x eja nak MC ni. Kak Ina sign ek MC untuk eja ek...hahaha. Sebenarnya 2/3 hari kebelakangan ni aku sedang ubah balik segala rutin aku, so byk benda yang yang masih dalam penyesuaian. Pastu plak aku sian ngan kengkawan yg anta tag n award....satu pun aku x sempat nak amik coz masa nak tenet semakin berkurangan. Kadang2 nak g jenjalan kat umah n dapur kengkawan pun x sempat. Satu lagi ada 2 3 n3 yg masih dlm draft n dok edit lum sempat2 nak post. So aku nak MC 2 3 ari ni antara sebabnya aku nak g amik balik tag n award yg kwn2 dok pesan tu, sori ek kepada kengkawan......bkn sombong ek, tapi mmg betul2 x sempat. Insyallah pasni aku tepek sume tag n award tu..... sebab yang seterusnya aku nak siapkan n3 aku yg masih terbengkalai tu n nak post perabis dulu......dah settle yang ni, insyallah baru aku start balik ngan n3 makan2 ni......

Ok sal menu petang aku ari ni, semalam kawan satu sekolah aku bagi lempuk doyan ni..... anak2 aku yang lelaki tu memang x mkn mende ni. Kalo durian n tempoyak dia mkn plak. Jadi aku pun wat r jemput2 ni. Kat dalam dia tu letak ler lempuk doyan tadi. Wat mcm buah melaka. Bila dah jadi jemput2 ni dia makan la plak....hehehe.... Lagipun dah malas nak wat mende lain, kira janji ada benda makan untuk derang cukup arr. Mak dia pun x brape rajin..wakaka. Kulit dia tu aku campur je tepung gandum, telur sebiji , garam sket n air, bancuh rata2 mcm nak wat jemput2/cekodok tu ler. Pastu wat r bulat2 lempuk tu n masukkan dlm tepung tadi. Pastu goreng r.....kalo masa panas2 jgn ler dok makan lagi coz lempuk tu cair, jap g ada la plak yg melecur lidah tu...wakaka...

No comments:

Post a Comment