Thursday, February 5, 2009

GAZA OH GAZA....HARI INI BARU AKU TERPANGGIL





Dari bermulanya kekejaman Israel terhadap bumi Gaza, kenapa hari ini baru aku terpanggil untuk meluahkan rasa hati aku.... Bukan aku tidak peka, bukan juga tidak peduli. Memang niat aku semasa mula2 buat semula blog baru ini aku akan susun dan hiaskan rumahku ini dengan pelbagai cerita..suka duka, bahagia, sengsara, kasih sayang dan bermacam2 lagi untuk dikongsikan bersama kawan2. Argh.... tetapi setiap kali aku cuba 'upload' kan gambar2 tentang kesengsaraan di bumi Gaza, setiap kali ingin aku ingin coretkan rasa hati aku, setiap kali itu jugalah bermacam masalah datang.... line buat hal, sibuk dengan kelas dan assignment, sibuk dengan rutin aku dan anak2...dan akhirnya rasa hati ku itu terbiar sepi. Walau apa pun aku masih sempat bersyukur walaupun terlewat tetapi aku masih berkesempatan. Aku masih ingat dulu waktu masih di KL ada interview dengan MERCY untuk menambahkan sukarelawan, waktu itu MERCY masih baru lagi. Aku meminta izin HB untuk turut sama hadiri interview itu, entah kenapa hati aku kuat untuk bersama2 kumpulan ini. Hhmmmsss tapi HB aku cakap jihad tidak semestinya ikut sekali ke tempat kejadian. Dan bila aku luahkan kepada kawan yang rapat dengan aku, betul jugak kata dia jihad wanita seorang isteri dan ibu itu amat luas. Aku pendamkan segalanya sehinggalah yang terakhir ku simpan hasrat itu sewaktu berlakunya Tsunami. Disaat aku merenung wajah anak2 ku yang waktu itu masih lagi kecil, baru aku sedar anak2 aku lebih memerlukan aku disaat itu. Namun, hasrat itu belum lagi mati.... aku berharap satu hari aku dapat menyertai mereka yang sanggup berkorban segala2nya demi agama, bangsa, kemanusiaan dan kasih sayang.

No comments:

Post a Comment