Thursday, June 25, 2009

PULUT KUNING & RENDANG AYAM

Salam sumer, 2 3 hari ni aku terbz sket. Pulut kuning ni aku wat sebab anak aku yg lelaki 3 beradik tu dok suruh aku masak dari minggu lepas lagi masa birthday kembar. Tapi sebab ahad ni baru ler sempat nak celebrate so dia org cakap aku kena wat dulu. Hhmmsss...tu arr ragam anak2 so ikut je lah jgak. Lagipun aku ni kalo pasal anak2 mntak nak makan apa2 biasanya aku cuba tunaikan jgak mcm mana pun coz aku takut kalo jadi pe2 nanti aku nyesal seumur hidup. So bila dah nak wat pulut ni aku pk baik aku trus wat untuk gang sekolah aku praktikum tu, coz sok dah last day aku kat situ. Banyak la jgak aku buat, pulut saja kat 3 kg lebih n rendang tu dlm 3 ekor ayam....huhuhu. Bukan pe anak aku yg lelaki tu tiga2 org memang antu pulut kuning. Derang boleh x makan nasi satu hari, maknanya breakfast smpai ke dinner depa hentam makan pulut gak...hahaha, memang dr kecik2 lagi arr mcm gitu, yang pompuan kurang sket la. So separuhnya aku angkut wat g sekolah n balen tu untuk umah aku arr n aku bg ler kat jiran sket sorg pepagi buta td b4 g sek.

Hari ni sebenarnya penat sket, coz dr semlm bz dok wat pulut n rendang. Pepagi g sek, kembar plak ada kelas takmik so kul 2.30 br aku balik umah. Singgah umah jap anta anak n solat, trus pegi sekolah Phia, ada open day n mesy PIBG. Kul 4.30 aku balik Sungai Petani jap....huhuhu. Kul 10 jap ni baru ler sampai penang. Rasa dah penat sangat, tapi aku gagah gak arr post n3 untuk ari ni coz dah 2 3 ari aku senyap je.......hehehe. Ok arr kengkawan aku nak titon dulu, korang layan arr gambar dulu, resepi nanti len kali ek.....hihihihi

4 comments:

  1. mekasih...mekasih...., sekejap je dah 10 tahun kembar tu, rasa baru cam semlm je dok boyot2 bwk dia dlm perut...hihihi

    ReplyDelete
  2. wah sedapnyer kak eja...adesss..antr la sini skit..hehehe

    ReplyDelete
  3. huhuhu...ima, ni sedih ni, bila org peknen teringin nak makan, nak anta lak jauh. Meh jalan2 penang ar ima, nanti akak buatkan ek....

    ReplyDelete