Monday, July 27, 2009

KEBAB

Salam sumer,
Ni pun kebab untuk breakfast anak2. Kalo kira ni dah ulang tanyang coz minggu lepas pun dah wat gak. Tapi yang ni anak aku komplen la plak coz yang minggu lepas aku x letak kentang, mnggu ni sebab aku sayang tgk kentang dok tergoleh 2 biji tu aku masuk je lah skali. So depa pesan lain kali jangan boh kentang...hehehe, tu la suka sangat main campak2... Yang nampak putih2 terlebih tu aku boh mayonis lebih coz yang 3 org ni suka mayonis banyak tapi yang kembar langsung x makan kalo ada mayonis. So apa2 pun biasanya aku terpaksa asingkan kalo x sian plak kat dia orang

  • 5 keping roti pita (plain)
  • 400gm daging cincang
  • setengah biji timun batang
  • 1 labu bawang besar(potong dadu kecil2)
  • 2 ulas bawang putih(cincang)
  • 1 biji buah tomato(potong dadu kecil2)
  • 2 biji kentang (biasanya x letak- potong dadu kecil2)
  • sos tomato, tomato puree n cili sos
  • garam sket
- Tumis bawang putih(minyak sekt je), pastu dah kuning masukkan daging.
- Bila dah kering air daging tu, masukkan kentang, bawang besar, kemudian timun n tomato
- Bila dah agak sebati baru masukkan sumer sos tadi n garam, gaul rata n biar sekejap je
- Roti pita tu belah 2 n bakar kejap, pastu sumbat la inti tu, mcm yg kat pasar malam tu..hehehe
- Last sekali baru ler boh mayonis tu ataupun nak tambah lagi cili sos bagi pedas sket

No comments:

Post a Comment