Monday, September 7, 2009

GEMPAK NGAN H1N1

Salam ramadhan.....
Mula2 kesibukkan thap gaban aku bermula bila anak aku yg no. 2 demam. Aku dah g klinik n dia pun dah mkn ubat tp panas dia dr 37.7 meningkat ke 39.9 esoknya. Masa ni mula arr cuak coz aku sorg2. Riso ngan H1N1 bila dr kata tnda2 tu mmg ada n kena monitor selalu temp dia. Aku trus bwk dia g GH p.pinang, tunggu 3 jam tapi Dr mcm hampeh je. Hari ni anak2 yg lain dah start demam gak. Masuk petang sabtu complete 5 5 anak aku demam. Bila g spital dr kata suspek H1N1 coz tnda2 sume ada so kena kuarantin. Masa kuarantin ni x tau nak citer. Umah mmg mcm hospital. Seminggu tu mmg tido ke, mkn ke mmg x peduli. Sume temp mencecah 39 kecuali kakak je yg brtahan ngan 38. Mmg cuak giler masa ni coz HB plak outstation n x leh balik. Yang paling sedih bila aku mntak cuti dr sek juz dpt isnin sehari je, katanya aku baru lagi posting so x blh amik cuti lebih. Pagi selasa tu terpaksa gak pegi sek n tinggal anak2 mcm tu je, memang tawakal je masa ni. Alhamdulillah GPK bg balik awal bila aku mntak ngan dia. Walo apapun syukur sangat coz sumenya sihat seperti sediakala, selepas lebih kurang 10 hari dikuarantinkan.

No comments:

Post a Comment